Prava pacijenata

Prava pacijenata u Republici Hrvatskoj regulirana su Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04, 37/08) i svakom pacijentu jamče jednako pravo na kvalitetnu i kontinuiranu zdravstvenu zaštitu kao i provođenje načela humanosti i dostupnosti u zaštiti prava pacijenata.

Prava pacijenata i kako ih ostvariti

U nastojanjima da pružimo kvalitetnu i kontinuiranu zdravstvenu uslugu svi naši pacijenti za vrijeme boravka u KBC Zagreb ostvaruju prava koja su opisana u dokumentu Prava pacijenata i kako ih ostvariti.

Prigovori i pritužbe pacijenata

S ciljem kontinuiranog unapređenja i poboljšanja kvalitete zdravstvenih usluga i zdravstvene zaštite važna su nam mišljenja i iskustva naših pacijenata.

Svako iskustvo, bilo pozitivno ili negativno, doprinijet će poboljšanju kvalitete zdravstvene usluge sadašnjim i budućim pacijentima KBC-a Zagreb.

Pacijenti imaju pravo podnijeti prigovor ili pritužbu na pruženu zdravstvenu skrb ili uslugu na način opisan u dokumentu Prava pacijenata i kako ihostvariti - podnošenje prigovora i pritužbi.

Svoja iskustva i zadovoljstvo dobivenom zdravstvenom uslugom pacijenti mogu iznijeti i putem obrazaca za pritužbu i pohvalu.

OBRAZAC ZA POHVALU    OBRAZAC ZA PRITUŽBU

 

Ankete o iskustvima pacijenata

Sve bolničke ustanove u Republici Hrvatskoj imaju obvezu provoditi anonimne ankete o iskustvima pacijenata s ciljem unapređenja i poboljšanja kvalitete pružanja zdravstvenih usluga u bolnicama.

Ostala prava i savjeti pacijentima

Zbog sigurnosti i zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga i s razumijevanjem za njihove potrebe, svi naših pacijenti ostvaruju i prava opisana u ovim dokumentima:

Prava i dužnosti osoba primljenih na psihijatrijsko liječenje

Savjeti pacijentima o sprečavanju medicinskih pogrešaka

Savjeti roditeljima o sprečavanju medicinskih pogrešaka kod djece

Kako spriječiti pad u zdravstvenoj ustanovi?

Odjel za socijalni rad

Odjel za socijalni rad pomaže pacijentima, kao i zaposlenicima KBC-a Zagreb, u ostvarenju svih njihovih prava iz područja zdravstvenog osiguranja i socijalne zaštite prema važećim zakonima.

Na stranici Odjel za socijalni rad pročitajte više o djelatnostima i stručnom timu odjela.

Osnovna pravila u komunikaciji s osobama s invaliditetom

Osobe s invaliditetom su osobe s određenim fizičkim, osjetilnim, mentalnim ili psihološkim teškoćama. Njihova prava utvrđena su Konvencijom o pravima osoba s invaliditetom koja priznaje potrebu promicanja i zaštite ljudskih prava svih osoba s invaliditetom.

Imajte na umu da je svaka osoba s invaliditetom jedinstvena i svakome je potrebno pristupiti individualno, poštujući njihove teškoće, sposobnosti i potrebe.

Postupajte s poštovanjem i bez predrasuda.

Budite obazrivi i strpljivi, osobama s invaliditetom može trebati više vremena da nešto učine.

Osnovna pravila u komunikaciji s osobama s invaliditetom su:

  • profesionalnost
  • strpljenje
  • uslužnost
  • ljubaznost
  • susretljivost u ispunjavanju zahtjeva.

Ako prepoznate potrebu za pružanjem podrške osobi s invaliditetom, pitajte ju kako joj možete pomoći i ljubazno zamolite da vam to ponovi ako niste razumjeli.

Uslužna komunikacija s osobama s invaliditetom podrazumijeva individualan pristup, ovisno o vrsti invaliditeta.

Osobe s poteškoćama u kretanju

S obzirom na otežano kretanje osoba s tjelesnim invaliditetom, korisno je uputiti ih na dijelove objekta u kojima im je osigurana pristupačnost (dizala, široki koridori za kretanje, i dr.).

Osobe s oštećenjem vida

U komunikaciji se izravno obraćajte osobi s oštećenjem vida, a ne osobi u njezinoj pratnji. Govorite i usmeno objasnite sve ono što ne možete pokazati.

Osobe s oštećenjem sluha

Govorite polako, jasno i razgovijetno i gledajte u osobu dok razgovarate s njom. Možete koristiti papir ili mobitel i pisati. Razgovarajte izravno s osobom s oštećenjem sluha, a ne s osobom u njezinoj pratnji – naprimjer s prevoditeljem znakovnog jezika.

Osobe s osjetilnim, mentalnim ili psihološkim teškoćama

U razgovoru budite strpljivi i srdačni. Pružite jasne, jednostavne i razumljive informacije i upute. Pojednostavite stručne izraze. U komunikaciji i pružanju objašnjenja ili uputa pomognite si opisima ili slikama.

Zdravstvena zaštita branitelja i njihovih obitelji

Ministarstvo zdravstva omogućilo je da se u svim bolnicama u Republici Hrvatskoj imenuju koordinatori za braniteljsku populaciju. Koordinatori primaju branitelje i članove njihovih obitelji i upućuju ih kako obaviti i rezervirati termine za potrebne zdravstvene usluge.

Koordinator za branitelje u KBC-u Zagreb je:
Ivanka Babić, prvostupnica sestrinstva
Mob: 091 4921 306     
E-adresa: ivanka.babic@kbc-zagreb.hr
Klinika za psihijatriju