Prava pacijenata i kako ih
ostvariti
U nastojanjima
da pružimo kvalitetnu i kontinuiranu zdravstvenu uslugu svi naši pacijenti za
vrijeme boravka u KBC Zagreb ostvaruju prava koja su opisana u dokumentu Prava pacijenata i kako ih ostvariti.
Prigovori i pritužbe
pacijenata
S ciljem
kontinuiranog unapređenja i poboljšanja kvalitete zdravstvenih usluga i
zdravstvene zaštite važna su nam mišljenja i iskustva naših pacijenata.
Svako iskustvo,
bilo pozitivno ili negativno, doprinijet će poboljšanju kvalitete zdravstvene
usluge sadašnjim i budućim pacijentima KBC-a Zagreb.
Pacijenti imaju
pravo podnijeti prigovor ili pritužbu na pruženu zdravstvenu skrb ili uslugu na
način opisan u dokumentu Prava pacijenata i kako ih ostvariti - podnošenje prigovora i pritužbi.
Svoja iskustva
i zadovoljstvo dobivenom zdravstvenom uslugom pacijenti mogu iznijeti i putem
obrazaca za pritužbu i pohvalu.
OBRAZAC
ZA POHVALU OBRAZAC ZA PRITUŽBU
Ankete o iskustvima pacijenata
Sve bolničke
ustanove u Republici Hrvatskoj imaju obvezu provoditi anonimne ankete
o iskustvima pacijenata
s ciljem unapređenja i poboljšanja kvalitete pružanja zdravstvenih usluga u
bolnicama.
Ostala prava i savjeti
pacijentima
Zbog sigurnosti
i zadovoljstva korisnika zdravstvenih usluga i s razumijevanjem za njihove
potrebe, svi naših pacijenti ostvaruju i prava opisana u ovim dokumentima:
Prava i dužnosti osoba primljenih na
psihijatrijsko liječenje
Savjeti pacijentima o sprečavanju
medicinskih pogrešaka
Savjeti roditeljima o sprečavanju
medicinskih pogrešaka kod djece
Kako spriječiti pad u zdravstvenoj ustanovi?
Odjel za socijalni rad
Odjel
za socijalni rad pomaže pacijentima, kao i zaposlenicima KBC-a Zagreb, u ostvarenju
svih njihovih prava iz područja zdravstvenog osiguranja i socijalne zaštite
prema važećim zakonima.
Na stranici Odjel za socijalni rad pročitajte više o djelatnostima i
stručnom timu odjela.
Osnovna pravila u komunikaciji s osobama s invaliditetom
Osobe s
invaliditetom su osobe s određenim fizičkim, osjetilnim, mentalnim ili
psihološkim teškoćama. Njihova prava utvrđena su Konvencijom o pravima osoba s
invaliditetom koja priznaje potrebu promicanja i zaštite ljudskih prava svih
osoba s invaliditetom.
Imajte
na umu da je svaka osoba s invaliditetom jedinstvena i svakome je potrebno
pristupiti individualno, poštujući njihove teškoće, sposobnosti i potrebe.
Postupajte s
poštovanjem i bez predrasuda.
Budite obazrivi
i strpljivi, osobama s invaliditetom može trebati više vremena da nešto učine.
Osnovna
pravila u komunikaciji s osobama s invaliditetom su:
- profesionalnost
- strpljenje
- uslužnost
- ljubaznost
- susretljivost u
ispunjavanju zahtjeva.
Ako prepoznate
potrebu za pružanjem podrške osobi s invaliditetom, pitajte ju kako joj možete
pomoći i ljubazno zamolite da vam to ponovi ako niste razumjeli.
Uslužna
komunikacija s osobama s invaliditetom podrazumijeva individualan pristup,
ovisno o vrsti invaliditeta.
Osobe s poteškoćama u kretanju
S obzirom na
otežano kretanje osoba s tjelesnim invaliditetom, korisno je uputiti ih na
dijelove objekta u kojima im je osigurana pristupačnost (dizala, široki
koridori za kretanje, i dr.).
Osobe s oštećenjem
vida
U komunikaciji
se izravno obraćajte osobi s oštećenjem vida, a ne osobi u njezinoj pratnji. Govorite
i usmeno objasnite sve ono što ne možete pokazati.
Osobe s
oštećenjem sluha
Govorite
polako, jasno i razgovijetno i gledajte u osobu dok razgovarate s njom. Možete
koristiti papir ili mobitel i pisati. Razgovarajte izravno s osobom s
oštećenjem sluha, a ne s osobom u njezinoj pratnji – naprimjer s prevoditeljem
znakovnog jezika.
Osobe s
osjetilnim, mentalnim ili psihološkim teškoćama
U razgovoru
budite strpljivi i srdačni. Pružite jasne, jednostavne i razumljive informacije
i upute. Pojednostavite stručne izraze. U komunikaciji i pružanju objašnjenja
ili uputa pomognite si opisima ili slikama.
Zdravstvena zaštita branitelja
i njihovih obitelji
Ministarstvo zdravstva
omogućilo je da se u svim bolnicama u Republici Hrvatskoj imenuju koordinatori
za braniteljsku populaciju. Koordinatori primaju branitelje i članove njihovih
obitelji i upućuju ih kako obaviti i rezervirati termine za potrebne
zdravstvene usluge.
KBC Zagreb prepoznaje koliko je važna kvalitetna i dobro organizirana zdravstvena skrb za hrvatske branitelje. U okviru Klinike za psihijatriju i psihološku medicinu radi koordinator za hrvatske branitelje, koji im pruža potrebnu podršku i informacije. Pomaže im da se lakše snađu u sustavu – upućuje ih kome i gdje se trebaju obratiti te po potrebi rezervira termine pregleda. S proaktivnim i profesionalnim pristupom želimo svim hrvatskim braniteljima olakšati rješavanje zdravstvenih izazova u poslijeratnim vremenima.
Molimo vas da nam osobne podatke (ime, prezime, MBO, adresa, kontakt broj telefona/mobitela, dokument o statusu branitelja), uputnicu i medicinsku dokumentaciju pošaljete na jedan od sljedećih načina:
• e-adresa: koordinator.branitelji@kbc-zagreb.hr
• osobno – radnim danom od 8 do 9 sati, Zelena zgrada- suteren, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu, soba 108.
- Ako imate uputnicu za magnetsku rezonancu (MR), molimo da priložite i nalaz specijaliste koji preporučuje traženu pretragu, te ispunjeni MR upitnik
- O dodijeljenom terminu zdravstvene usluge bit ćete obaviješteni u najkraćem mogućem roku.
Za dodatne informacije i pitanja možete kontaktirati koordinatoricu za hrvatske branitelje, Daria Lovrić mag. med. techn., radnim danom od 13:00 do 15:00 sati na broj mobitela 091/492-1306 ili putem e-maila koordinator.branitelji@kbc-zagreb.hr.