Pravo na pristup informacijama

Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti ostvaruje se u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/2013, 85/2015, 69/2022).

Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja informacijom te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona „obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom“.

Informacija, u smislu Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja „svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Detaljne informacije o pravu na pristup informacijama možete vidjeti na http://www.pristupinfo.hr/

PODNOŠENJE ZAHTJEVA

Pravo na pristup informacijama ostvaruje se podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva nadležnom tijelu na jedan od sljedećih načina:

  • e-mailom na adresu: pristup.info@kbc-zagreb.hr
  • poštanskim putem ili osobnom dostavom na adresu:
    Klinički bolnički centar Zagreb,
    Službenik za informiranje (Pravo na pristup informacijama)
    Kišpatićeva 12, 10 000 Zagreb
  • usmeno (o čemu će se sastaviti službena bilješka) na adresi: Klinički bolnički centar Zagreb, Kišpatićeva 12, 10 000 Zagreb – Upravna zgrada, II. kat, Službenik za informiranje
  • telefonski (o čemu će se sastaviti službena bilješka) na broj: 01/2388-071

Ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem telefona, sastavit će se službena bilješka, a ako je podnesen putem elektroničke komunikacije, smatrat će se da je podnesen pisani zahtjev.

Zahtjev mora sadržavati: naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi, podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije, ime i prezime te adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva, tvrtku, odnosno naziv pravne osobe i njezino sjedište.

Pomoćni obrasci za podnošenje zahtjeva:
Obrazac 1: Zahtjev za pristup informacijama
Obrazac 2: Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije

Korisnik može u zahtjevu za pristup informaciji naznačiti prikladan način dobivanja informacije (neposrednim davanjem informacije, davanjem informacije pisanim putem, itd.), a ako ne naznači, informacija će se dostaviti na način na koji je podnesen zahtjev, odnosno na najekonomičniji način.

Ako tijelo javne vlasti ne riješi zahtjev u roku od 15 dana, odnosno u zakonskim slučajevima produženja roka za rješavanja zahtjeva za dodatnih 15 dana, o kojem produženju je pravovremeno obavijestilo podnositelja, podnositelj zahtjeva ima pravo izjaviti žalbu Povjereniku za informiranje. Podnositelj zahtjeva ima pravo izjaviti žalbu Povjereniku za informiranje ako je nezadovoljan donesenim rješenjem tijela javne vlasti.

Ponovna uporaba informacija: u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona „znači uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu“.

Obrazac 3:  Zahtjev za ponovnu uporabu informacija

vrh stranice